Wednesday, November 30, 2016

မေကာင္းမႈ ႏွင့္ ေကာင္းမႈ

မေကာင္းမႈ ႏွင့္ ေကာင္းမႈ
# မေကာင္းမႈကို ျပဳသူသည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။
   ေနာင္တမလြန္ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။
   ပစၥဳပၸန္တမလြန္ ႏွစ္ဘဝလံုး၌ စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။
# ထိုသူသည္ မိမိ၏ညစ္ညဴးေသာ အကုသိုလ္ကံၾကမၼာကိုျမင္၍
   စိုးရိမ္ပူပန္ ရသည္ႏွင့္အမွ် ပင္ပန္းရ၏။

   ဤေလာက၌ လူဟူ၍ျဖစ္လာၿပီး အ႐ြယ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္
   အလုပ္မ်ားကို တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု လုပ္ရေတာ့မည္ျဖစ္၏။
   အလုပ္ကိုလုပ္ေသာအခါ ႏွလုံးသြင္းသည္လည္း မလြဲမေသြပါလာမည္ျဖစ္၏။
   ထိုတြင္ အလုပ္ၿပီးေျမာက္မႈသည္ ပဓာနမဟုတ္
   ႏွလံုးသြင္းေကာင္းမႈသည္သာ ပဓာနျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ႏွလုံးသြင္းသည္
   မိမိလုပ္ေသာအလုပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍
   ေကာင္းေသာႏွလုံးသြင္းလည္းရွိ၏။ မေကာင္းေသာႏွလုံးသြင္း     လည္းရွိ၏။
   ေကာင္းေသာႏွလံုးသြင္းဟူသည္ မိမိ၏ဘဝကို ေလာကအတြက္ အသုံးခ်ျခင္းျဖစ္၏။
   မေကာင္းေသာႏွလံုးသြင္းျခင္းဟူသည္ ေလာကကို
   မိမိဘဝအတြက္ အသုံးခ်ျခင္းျဖစ္၏။
   ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကကို မိမိဘဝအတြက္ အသုံးခ်ရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္
   လုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ပါက ထိုလုပ္ငန္း၌ ငါ့အတြက္ဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းသည္
   အၿမဲတမ္းလႊမ္းမိုး၏။ ငါဟူေသာ ခံယူခ်က္ လႊမ္းမိုးသည္ႏွင့္အမွ်
   ေလာကအေပၚ ေလးစားေသာစိတ္မ်ား မရွိေတာ့။ “မႈစရာလား”ဟူ၍သာ
   ခံယူထားေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ဘဝအတြက္ အက်ိဳးရွိမည္ဆိုလွ်င္
   ဘာမဆိုလုပ္ရဲ၏။ တရားသည္ မတရားသည္ကို သူမမႈ သူမႈသည္ကား
   သူ႔ဘဝအတြက္ သူ ရည္မွန္းထားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္စုံေရးပင္ျဖစ္၏။
   ထိုရည္မွန္းခ်က္သာ ျပည့္စုံမည္ဆိုလွ်င္ ေလာကပါလ ေခၚ ေလာကကို
   ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္မသြားေအာင္ ေစာင့္ေ႐ွာက္တတ္ေသာ ဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ
   တရားႏွစ္ပါးကိုလည္း အေလးမထားေတာ့ဘဲ သူလုပ္ခ်င္ရာကို
   ဇြတ္အတင္းလုပ္မည္ျဖစ္၏။
  
   လုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ရာတြင္ ထားရွိရမည့္ သေဘာထားသုံးမ်ိဳးကို
   ျမတ္စြားဘုရားသခင္က ေဟာေတာ္မူထား၏။
   ပထမသေဘာထားမွာ....မိမိ၏ သိကၡာကို မိမိကေလးစားရျခင္းျဖစ္၏။
   တစ္သက္လံုးဖုံးသမွ် ကုန္းခါမွ ေပၚဟူေသာအျဖစ္မ်ိဳး မေရာက္ရေလေအာင္
   မိမိ၏ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္လာေသာ
   ဂုဏ္သိကၡာမ်ား မိမိ၏မ်ိဳး႐ိုးစဥ္ဆက္ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားကို
   ေလးစားေသာ သေဘာထားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရ၏။
   ဤသေဘာထားကို အတၱာဓိပတိဟုေခၚ၏။
  
   ဒုတိယထားရွိရမည့္ သေဘာထားမွာ....ေလာကာဓိပတိျဖစ္၏။
   ေလာကာဓိပတိဟူသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကကို ေလးစားျခင္းျဖစ္၏။
   ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကတြင္ အစဥ္အတိုင္း မိမိ၏ မိသားစု မိမိ၏ ရပ္႐ြာ
   မိမိ၏ ၿမိဳ႕နယ္ မိမိ၏ႏိုင္ငံႏွင့္ ကမ႓ာတစ္ခုလံုး ပါဝင္၏။
   တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ လူသားအားလံုးပါဝင္၏။
   အမွန္အားျဖင့္  လူတစ္ေယာက္သည္ လူသားအားလုံး ပါဝင္ေသာ
   လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ အဖဲြ႕ဝင္တစ္ဦးျဖစ္ေလရာ တစ္ဦးခ်င္းေကာင္းပါမွ
   လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုလံုး ေကာင္းေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္
   ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၏ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ တာဝန္ရွိပါ၏။
   သို႔ျဖစ္၍ မိမိႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၌ နစ္နာမႈမရွိရေလေအာင္
   ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလးစားရျခင္းျဖစ္ပါ၏။
  
   တတိယထားရွိရမည့္ သေဘာထားသည္ ဓမၼာဓိပတိျဖစ္၏။
   ဤ၌ ဓမၼသည္ အရာက်ယ္၏။ သံသရာတြင္းႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။
   သံသရာလြန္ႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။ ေလာကႏွင့္လည္းပတ္သက္၏။
   ေလာကုတၱရာႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။ တစ္ဦးခ်င္းလည္း ပတ္သက္၏။
   ေလာကတစ္ခုလုံးႏွင့္လည္း ပတ္သက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ
   သတ္မွတ္ထားေသာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်ား ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား
   တရားဓမၼက်င့္စဥ္မ်ားကိုလည္း ေလးစားအပ္၏။
   အနက္အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ဓမၼဟူသည္ ေကာင္းေသာ သေဘာကို
   ေဆာင္ပါမွ ဓမၼမည္၏။ မိမိတို႔၏ အယူအရ ေကာင္းသည္ဟု
   သတ္မွတ္ထား႐ုံမွ်ႏွင့္ေတာ့ ဓမၼ မဟုတ္။ ဓမၼဟူသည္ တဏွာ မာန
   ဒိ႒ိတို႔ကို ပါးႏိုင္သမွ် ပါးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေသာ သေဘာရွိမွသာ
   စစ္မွန္ေသာဓမၼ မည္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼာဓိပတိအရ တရားကို
   ေလးစားျခင္းဟူသည္မွာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရာ၌ မိမိ၏ တဏွာ
   မိမိ၏ မာန မိမိ၏ ဒိ႒ိတို႔ကို ပါးႏိုင္သမွ် ပါးေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖစ္၏။
   တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ မိမိ၏အတၱကို ပါးႏိုင္သမွ် ပါးေအာင္
   လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတၱဟူသည္
   တဏွာျဖင့္ စြဲေသာအတၱလည္းရွိ၏။ မာနျဖင့္စဲြေသာ အတၱလည္းရွိ၏။
   ဒိ႒ိျဖင့္စြဲေသာ အတၱလည္းရွိ၏။ သို႔ျဖစ္၍ အတၱပါးလွ်င္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ
   တို႔လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ပါးေသာေၾကာင့္ ဓမၼာဓိပတိအရ အတၱပါးေအာင္
   လုပ္ျခင္းသည္ တရားကို ေလးစားျခင္းမည္၏ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္၏။

   မိမိ၏ ဘဝသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရာတြင္
   ဓမၼာဓိပတိသေဘာ ပါဝင္မႈ ရွိ မရွိကို ေသခါနီးကာလ၌ ျပ၏။
   ေသခါနီးကာလတြင္ ကံနိမိတ္ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ တည္းဟူေသာ
   နိမိတ္သုံးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးသည္ မလဲြမေသြ ထင္ရ၏။
   ကံသည္ ဓမၼနိယာမအရ မိမိႏွင့္တူေသာအက်ိဳးကိုေပး၏။
   ကံကို လိမ္ညာ၍မရ။ မိမိအေနျဖင့္ မိမိလုပ္ေသာ အမႈကို
   ပုထုဇဥ္တို႔၏ ဓမၼတာအရ အေကာင္းဟူ၍ခ်ည္း ထင္ေလရာ
   မိမိ၏အထင္ မွန္ မမွန္ကို ေသခါနီးကာလ၌ သိရ၏။      ။

                                                  ဦးေ႐ႊေအာင္-ဓမၼပဒ

အားလုံးကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာေဘးရန္ကြာ၍ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

သစၥာ ႐ွင္​ at 6:25 PM

No comments:

Post a Comment