ဆႏၵႏွင့္ေလာဘ ဘယ္လိုကြာသလဲ
ဆႏၵႏွင့္ ေလာဘ (တဏွာ, ရာဂ) ဘယ္လို ကြာျခားပါလိမ့္❓
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္ဟူသည့္ အဘိဓမၼတရား ေလးပါးထဲက ေစတသိက္ (စိတ္ကို မွီးၿပီးမွ ျဖစ္ရတဲ့) တရား ၅၂-ပါးရွိပါတယ္။ ယင္းတို႔ထဲမွာ “ဆႏၵ- (အာ႐ုံ တစ္ခုခုကို လိုလား, လိုခ်င္, ရွာမွီးျခင္း)ႏွင့္ ေလာဘ- (လိုခ်င္, တပ္မက္, ႏွစ္သက္ျခင္း) ဟူသည့္ တရား ၂-ပါးရွိ၏။
ဆႏၵဆိုတာက ေကာင္း, မေကာင္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ၂-မ်ိဳး စလုံးမွာ ပါဝင္ေလ့ရွိတယ္။ ေလာဘကေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္မွာပဲ ပါဝင္ေလ့ရွိတယ္။
၎တရား ၂-ပါးသည္ ‘လိုခ်င္, လိုလားတာျခင္း’ သေဘာတရားျခင္း တူေနၾကရာ, ဘယ္လို ကြဲျပားေအာင္ မွတ္ၾကမလဲ?
ဒီအေၾကာင္း ရွင္းရွင္းေလး မွတ္သားနိဳင္ဖို႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ရဲ႕ “အတားႏွင့္အသြား အားၿပိဳင္ပြဲ” စာအုပ္မွာ အတား (နီဝရဏ)တရားထဲက ‘ကာမစၧႏၵနီဝရဏ’ ႏွင့္ ဆက္စပ္ကာ ရွင္းျပထားကို ဓမၼဒါန အျဖစ္ ျပန္လည္ကာ ရွယ္ယာလိုက္ပါတယ္။
ကာမစၧႏၵဟူသည္ လိုခ်င္ဆႏၵကို ဆိုေခ်၏။ စာ၌ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံမ်ားကို ခုံခုံမင္မင္ လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈကို ‘ေလာဘ’, ထိုကာမဂုဏ္ အာ႐ုံတို႔၌ ေတြ႕တုန္းႀကိဳက္မႈကို ‘ဆႏၵ’ဟူ၍ ေလာဘႏွစ္ကိုယ္ခြဲအားျဖင့္ ဖြင့္ဆိုထားေခ်၏။
သို႔ေၾကာင့္ ‘ကာမစၧႏၵ’ဆိုသည္မွာ လိုခ်င္႐ုံမွ်ကိုဆိုသျဖင့္ အေသးစား ‘ေလာဘ’ ဆိုရ၏။ ၎သည္ ေတြ႕ရာ ျမင္ရာတိုင္းတို႔၌ မရမီ ေတြ႕ျမင္ကာစ ျဖစ္ေပၚတတ္သျဖင့္ ‘ေလာဘေပါက’ ဟူ၍ လည္းေကာင္း, ‘ေလာဘသား’ ဟူ၍ လည္းေကာင္း သုံးႏႈန္းရၿပီး၊ ေလာဘႀကီးကား ေတြ႕ျမင္မိရာ၌ တတမ္းတတ မရမကျဖင့္ အပိုင္ၾကံရာ၌ ျဖစ္ေပၚတတ္သျဖင့္ ‘ေလာဘႀကီး’ ဟူ၍ လည္းေကာင္း, ‘ေလာဘဘိုးေအ’ ဟူ၍ လည္းေကာင္း သုံးႏႈန္းရ၏။
ဆႏၵသည္ ခံစားလိုရာတိုင္း၌ ပါဝင္ၿပီး ေလာဘသည္ကား ခံစားလိုရာတိုင္းတို႔၌ မပါဝင္ေခ်ရကား ဤတရားအရသာ ခံစားလိုရာ ျဖစ္ေသာ တရားရလိုမႈ၌ ထိုေလာဘေပါက္စ၏ အေႏွာင့္အယွက္မွကား မကင္းေသးၿပီ။
ထိုေလာဘေပါက္စေခၚ ေလာဘ၏ သားေထြးသည္ကား....
ဆိုပါစို႔! ကေလးအရြယ္ လူမမယ္တုန္းက ကေလးေပ်ာ္နည္း နိသ်ည္းျဖစ္ေသာ လူ႐ုပ္, ႏြား႐ုပ္, ဇီးကြက္႐ုပ္, ေယာက်ာ္း႐ုပ္, မိန္းမ႐ုပ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ခံစားလို၍ ဆႏၵျပဳၾက၏။
တစ္ဖန္ လူမွန္း သိတတ္လာသျဖင့္ ေသြးစကား ေျပာလာေသာအခါတြင္ကား အ႐ုပ္လူကို လက္လႊတ္လ်က္က အဟုတ္လူျဖင့္ ေဆာ့လို၍ ဆႏၵျပဳျပန္ေခ်၏။ထိုမွ ၎ဆႏၵအတိုင္း အဟုတ္လူကို ေယာက်ာ္းျဖစ္က ေပ်ာ္ပါးဖက္ မိန္းမ, မိန္းမျဖစ္က ေပ်ာ္ပါးဖက္ ေယာက်ာ္း ေပးစားလိုက္ေသာအခါ ထိုစိတ္ကူးျဖင့္ ျဖစ္ေသာဆႏၵမွ တစ္ဆင့္ ေျခကုန္, လက္ကုန္ ေဆာ့လိုက္ေသာ ‘ေလာဘ’ ဝင္ေရာက္လာကာ ကမ္းကုန္လမ္းကုန္ အသရမ္းစုံျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးေစၾကေခ်ကုန္၏။
ကေလးဘဝ အ႐ုပ္မွ်ျဖင့္ ကစားလွ်င္ ကစားသူသည္သာ ပင္ပန္းရ၏။ အေၾကာင္းကား မဟုတ္။
လူရြယ္ဘဝ အဟုတ္လူျဖင့္ ကစားလွ်င္ အေမာသာ အဖတ္တင္, အျမတ္ကား ဘာမွ် မက်န္။
သို႔ေၾကာင့္ အေပ်ာ္ကို စိတ္ကုန္ လာၿပီ။ ကစားေနရျခင္းကို ၿငီးေငြ႕လာၿပီ။ အေပ်ာ္ကား အေပ်ာ္သို႔ ေမးတင္၏။ ကစားမႈကား ရမၼက္သို႔ တြန္းပို႔၏။
ထိုအေပ်ာ္, ထိုကစားမႈအစား အေပ်ာ္မွ အပါးမဟုတ္ဘဲ, အေပ်ာ္မွ ေမာ္ရေအာင္ ကစားမွ မတရား မလုပ္, ေမာ္ေအာင္ ကစားမွ တရားအထုတ္ ထိမိေအာင္ဆိုကာ လူႀကီးတို႔၏ စိတ္အစားအစာျဖစ္ေသာ တရားရွာစဥ္ကာလတြင္ကား ထိုဆႏၵသည္ မယားရလိုမႈမွ ေျပာင္းတဲ့ကာ တရားရလိုမႈသို႔ ဝင္ေရာက္လာေခ်ေတာ့၏။
မ်က္စိလ်င္ေသာ ပြဲစားေကာင္းႏွင့္ တူ၏။ ထိုပြဲစားေကာင္းသည္ သၾကၤန္ပြဲ ဘာေရာင္းလွ်င္ သြက္မည္၊ ငါ့ဖို႔ ေသခ်ာသည္။ ဝါဆိုလွ်င္ ဝါဆိုပစၥည္း, သီတင္းကၽြတ္လွ်င္ သီတင္းကၽြတ္ႏွင့္ ထိုက္တန္ရာ, တဖန္ ကုလားေဒသ ကုလားအသုံးအေဆာင္, ဗမာတို႔ေနရာ ဗမာ့အႀကိဳက္, တ႐ုတ္သိုက္၌ တ႐ုပ္တို႔အလိုက္ ေရာင္းဝယ္ ေဖာင္းကားလ်က္က ကိုယ့္တြက္မ်ားမ်ား စုေဆာင္းဘိသို႔ ပမာတူ၏။
ထိုရလိုမႈ အားႀကီးေနသမွ် သမာဓိက်င့္စဥ္ (စ်ာန္)တို႔ ေရွ႕မတိုးနိဳင္ေခ်။ အသိစိတ္တို႔ ရလိုမႈတြယ္ကပ္ေနသမွ် စ်ာန္ (သမာဓိ)မ်ား မဝင္သာသျဖင့္ စ်ာန္ (သမာဓိ)ဟူ၍ ေပၚမလာေခ်ၿပီ။
ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ေတာ့...
ကေလးဘဝက သက္မဲ့ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား လိုခ်င္မႈမ်ိဳးႏွင့္ လူအိုဘဝေရာက္လာေတာ့ တရားရလိုမႈမ်ိဳးက “ဆႏၵ”။
လူလတ္ပိုင္း သက္ရွိ ေယာက်ာ္း႐ုပ္, မိန္းမ႐ုပ္ လိုခ်င္မႈမ်ိဳးက “ေလာဘ” (တဏွာ, ရာဂ)။
____________________________
ဓမၼဗဟုႆုတဒါန- Ashin Sirind
No comments:
Post a Comment