Sunday, December 25, 2016

“အလုပ္ရွင္ ႏွင့္ အလုပ္သမားစိတ္ေကာင္းထား”

“အလုပ္ရွင္ ႏွင့္ အလုပ္သမားစိတ္ေကာင္းထား”-
ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္တယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အတိုင္းအတာတစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီ အတိုင္းအတာကို စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဘယ္လိုေဖာ္ထားတုန္းဆိုေတာ့ “ဟိေတ ပဝတၱေနန အဟိတာစ နိဝတၱေနန”တဲ့။ အက်ဳိးစီးပြားေတြကို ျဖစ္ထြန္းေစတယ္။ အေျခအေနေကာင္းေတြကို ဖန္တီးေပးတယ္။
အေျခအေန မေကာင္းေစတတ္တဲ့အရာေတြက ေနၿပီးေတာ့ ဖယ္ရွားေပးတယ္။ ဒါတစ္ခုပဲ လုပ္ႏုိင္တယ္။
ဆိုပါစုိ႔။သစ္ပင္စိုက္တဲ့လူလိုပဲ၊ သစ္ပင္စိုက္တဲ့သူက သစ္ပင္သီးေအာင္၊ ပြင့္ေအာင္ မတတ္ႏုိင္ဘူးေလ။
သူလုပ္ေပးတာ ဘာလုပ္ေပးတုန္းဆိုရင္ ေအး၊ ေျမဩဇာထည့္ေပးမယ္။ေရေလာင္းေပးမယ္။
ပိုးမွ်င္ ေတြဘာေတြ ဖယ္ရွားေပးမယ္။ တိရစၧာန္ေတြ မေႏွာင့္ယွက္ေအာင္ ျခံခတ္ေပးမယ္။ဒါပဲ လုပ္ေပးႏုိင္တာ မဟုတ္လား။ သစ္ပင္က သူ႔ဟာသူ ေဝဆာပြင့္သီးတာ။ ကိုယ္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ သူ႔ဟာသူ အေၾကာင္းတရားေတြက သူ႔ဟာသူလုပ္သြားတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုက အဲဒီေလာက္ပဲရွိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား လုပ္တာလည္း အဲဒီလိုပဲ။
သတၱဝါေတြ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ေတြရေအာင္ လာဆိုၿပီးေတာ့ ဆြဲေခၚၿပီး မ,လုိ႔ ရမလား၊ မရဘူး။
ဘုရားက ဘာလုပ္ေပးႏုိင္တုန္းဆိုရင္ “ေအး၊ မင္းတုိ႔ ဒီအကုသိုလ္အလုပ္ေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔။
ကုသိုလ္ေတြ လုပ္ၾက”။ ဒါက “ဟိေတာ ပဝတၱေနန အဟိတာ စ နိဝတၱေနန” ေနာ္။ ဟိတ လုိ႔ ဆိုတဲ့
အေျခအေန ေကာင္းေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြကို ကိုယ့္သႏၲာန္မွာျဖစ္ေအာင္လုပ္။
ဒီကုသိုလ္ တရားေတြကမွ ကိုယ့္ကို ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ေစမွာလုိ႔ ဆံုးမတာ။
ဒီ့ထက္ လက္ေတြ႕က်တဲ့တရား ဘယ္ရွိမလဲေနာ္။ ဘုရား တရားေတာ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မွားတာလည္း
မရွိဘူး။အစဥ္အလာကို ေဟာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ တကယ့္လက္ေတြ႕ကို ေဟာတာ။
“အဟိတာ စ နိဝတၱေနန”ေအး၊ အကုသိုလ္ေတြ လုပ္ေနလုိ႔ရွိရင္ ဒီလို ဒီလို ဆိုးက်ဳိးေတြ ရလိမ့္မယ္။
အကုသိုလ္ေတြကို မလုပ္ၾကနဲ႔။ ေရွာင္ၾက။ ဒါ အေျခအေနဆိုးေတြ မျဖစ္ေပၚေအာင္
တားေပးတာပဲ။ ကဲ၊ မိဘေတြက သား သမီးေတြကို ေျပာတာလည္း ဒါပဲမဟုတ္လား။ ဘယ္ မိဘပဲျဖစ္ျဖစ္၊ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳတဲ့ မိဘပဲျဖစ္ျဖစ္၊ဘာသာျခား မိဘပဲျဖစ္ျဖစ္
သူ႔သားသမီးေတြကို ေျပာလုိ႔ ရွိရင္ “ေဟ့၊ ဒါမလုပ္နဲ႔။ဒါလုပ္” ဒီႏွစ္ခုပဲ ေျပာတာပဲေလ။
ျခံဳငံုၾကည့္လိုက္လုိ႔ ရွိရင္ “မင္း ဒီလို မေျပာနဲ႔။ ဒီလိုေျပာ၊ ဒီ အလုပ္မလုပ္နဲ႔။
ဟိုအလုပ္ကို လုပ္” ဒါပဲေျပာလုိ႔ ရတာမဟုတ္လား။ ျမတ္စြာဘုရား ကလည္း အဲဒါပဲ။ ကုသိုလ္လုပ္၊ အကုသိုလ္မလုပ္နဲ႔။ ဘာျဖစ္လုိ႔ မိဘက သားသမီးကို ဒီအလုပ္မလုပ္နဲ႔။ ဒီလူနဲ႔ မေပါင္းနဲ႔လုိ႔
ဘာလုိ႔ ေျပာရတာတုန္း။ မိဘက သိေနတယ္။ ဒီအလုပ္လုပ္ရင္၊ ဒီလူနဲ႔ ေပါင္းရင္ ဒုကၡ ေရာက္လိမ့္မယ္
ဆိုတာ သိတယ္။ ေဟာ ဒီအလုပ္လုပ္ၿပီး ဒီလူနဲ႔ေပါင္းလုိ႔ ရွိရင္ ခ်မ္းသာသုခရမယ္ဆိုတာ သိတယ္။
အဲဒီေတာ့ သိလုိ႔ လမ္းၫႊန္တာ၊ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းၫႊန္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ သေဘာပါ။
အဲဒီေတာ့ အင္မတန္မွ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတယ္။ ဘုရားက မျဖစ္ႏုိင္တာကို အာမခံတာေတြဟာ ဟုတ္မွ
မဟုတ္တာေလ။အာမခံတာဆိုတာ ပါးစပ္ေျပာေတာ့ ျဖစ္တာခ်ည္းေပါ့။အဲဒီေတာ့ အေျပာေလးနဲ႔တင္
လူေတြဟာ လြမ္းေနၾကတာ။ တကယ္ အႏွစ္သာရ စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ လက္မခံဘူး။
စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဲဒီလို အေျပာသက္သက္ကို လက္မခံဘူး။ လက္ေတြ႕က်မွ လက္ခံတာ။ ဒါကို သိပၸံဆရာေတြ၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆင္ျခင္တတ္တဲ့ လူေတြက သူတုိ႔အေနနဲ႔
ဘာသာတရားကို ေရြးခ်ယ္ရင္ ဗုဒၶဘာသာပဲ ေရြးခ်ယ္မယ္လုိ႔ ေျပာၾကတာ။အဲဒါေၾကာင့္ မိရိုးဖလာအရ
တျခားဘာသာကို ကိုးကြယ္ေနေပမယ့္လုိ႔ အကယ္၍သာ ဘာသာတရား တစ္ခု မျဖစ္မေန
ကိုးကြယ္ရမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာဘာပဲ ျဖစ္မယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔တုန္းဆိုရင္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆင္ျခင္တံုတရား၊
ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတဲ့ အေနအထားေတြ အျပည့္အဝရွိလုိ႔ပဲေပါ့။ တကယ္ လက္ေတြ႕ျဖစ္ႏုိင္တာကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတာ။ ဒါက ဘုရားကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ
ျမတ္စြာဘုရားက အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လမ္းၫႊန္ေပးတယ္။
အေျခအေနဆိုးေတြက ေနာက္ဆုတ္ ဖယ္ရွားေစတယ္ဆိုတဲ့ ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ဘုရားကို အားကိုးတာ။
တရားကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာက်ေတာ့ တရား ကမွ ကိုယ့္ဆႏၵျပည့္ဝေစမွာ။တရားဆိုတာ
အျပင္မွာ သြားမစဥ္းစားနဲ႔။ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ သဘာဝေတြ၊ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ဆိုပါစုိ႔။ ေကာင္းတာေတြစားလုိ႔ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ေသြးသားေတြ သန္႔စင္ၿပီးေတာ့ အင္အားေတြ ရွိလာတာဟာ အျပင္ကလာတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္တာပဲေလ။
ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အင္အားရွိတယ္။ က်န္းမာလာတယ္။ သန္စြမ္းလာတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူရတာတုန္း။ ကိုယ္ပဲရတာပဲေလ။ အဲဒီ က်န္းမာသန္စြမ္းမႈ၊ အင္အားျပည့္မႈက ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ဖယ္ရွားသြားႏုိင္တာပဲေပါ့။ အဲဒါလိုပဲ တရားဓမၼဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ရင္ထဲ၊ႏွလံုးထဲမွာ ျဖစ္လာတဲ့တရားေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ ဒုကၡ၊သုကၡေတြကို တြန္းလွန္ဖယ္ရွား သြားႏုိင္တယ္ေပါ့။ ဒုကၡ မေရာက္ေအာင္ ဖယ္ရွားသြားနိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားက ကိုယ့္ကို ေစာင့္ေရွာက္သြားတယ္။ ကယ္တင္သြားတယ္ ဆိုတာ အဲဒီ အဓိပၸာယ္ကိုေျပာတာ။ ကိုယ့္ ရင္ထဲ၊ႏွလံုးထဲမွာ စိတ္ေကာင္း၊ ႏွလံုးေကာင္းေတြ ထားျခင္းပဲ။
ေလာကမွာ လူေတြက အမွတ္တမဲ့ေနလုိ႔ပါ။ သိခ်င္ရင္ ၾကည့္ၾကည့္ေပါ့။ဒီလူက စိတ္ေကာင္း
ရွိတယ္။ဒီလူက စိတ္ေကာင္းမရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ေကာင္း မရွိတဲ့လူကိုမေပါင္းနဲ႔။ ဒီလူက စိတ္ေကာင္း ရွိတယ္။ဒီလူနဲ႔ ေပါင္း ဆိုတာ။ ကဲ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ေပးဖုိ႔ရာအတြက္ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့လူက ပိုအခြင့္အေရးေတြရၿပီး စိတ္ေကာင္းမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တစ္ခါပဲ။ ေနာက္ထပ္ အေပါင္းအသင္း မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါက တရားပဲေလ။ တရားဆိုတာ အဲဒါကိုေျပာတာေနာ္။ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ေကာင္း၊ႏွလံုးေကာင္းက သူ႔ကို ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာရေစတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ပညာ။ဒီလူက ပညာတတ္တယ္။ ဟိုလူက ပညာမတတ္ဘူး။ေဟာ ပညာတတ္တဲ့လူကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္ေပးတယ္။ဒါ ပညာက သူ႔ကို ေဆာင္ၾကဥ္းသြားတာပဲေလ။ ဒီပညာက အျပင္က လာတာမွ မဟုတ္တာ။ သူ႔ရင္ထဲ ျဖစ္တာ။ ဒီလူကေတာ့ ပညာမဲ့တယ္ဆိုတာ ေဟာ၊ ပညာမရွိလုိ႔ သူ႔မွာ ေဆာင္ၾကဥ္းမယ့္ ပုဂၢိဳလ္မရွိဘူး။ ဒီလို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးတဲ့ ဓမၼ။ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ဓမၼက ဒီလူက ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းတယ္။ဒီလူက ကိုယ္က်င့္ တရား မေကာင္းဘူး။ အလုပ္ရွင္ေတြက ေရြးရင္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းတဲ့ လူကိုပဲ ေရြးမွာေပါ့။ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းတဲ့လူ မေရြးဘူး။ ေဟာ၊ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းတဲ့လူက အလုပ္ရသြားတာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ အလုပ္ရလဲ၊။ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းလုိ႔
ရသြားတာ။ ဒါက သူက်င့္တဲ့တရားက သူ႔ကိုကယ္ထုတ္သြားတယ္ လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒါ လက္ေတြ႕
ကယ္ႏုိင္တာက ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္က ကိုယ့္ကို ကယ္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္။
သံဃာဆိုတာ သံဃာနဲ႔ပတ္သက္လာၿပီးေတာ့ ဘာေျပာတုန္း ဆုိေတာ့ “အပၸကာနံပုိကာရာနံ ဝိပုလ
ဖလ ပဋိလာဘ ကရေဝဏန”ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တပည့္သာဝကေတြက အခုလို ဓမၼကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ
က်င့္သံုးလိုက္တဲ့အခါမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳဖုိ႔ရာ တကယ့္ကိုအေကာင္းဆံုး ေျမကြက္ႀကီးတစ္ခုလို
ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကုသိုလ္ရွင္ေတြက ေညာင္ေစ့ေလးေလာက္ လွဴလိုက္ရင္
ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ရတယ္ ဆိုတာလို အက်ဳိးရသြားတယ္။ ဥပမာမယ္ ေျမေကာင္းၿပီဆိုလုိ႔ရွိရင္
ေျမမေကာင္းတာ ဆယ္ဧကစိုက္တာနဲ႔ ေျမေကာင္း တစ္ဧကစိုက္တာ တူမွမတူပဲ။
အသီးအႏံွထြက္တာခ်င္းေလ။ အဲဒါလိုပဲ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ
သံဃာဆိုတာကို အာရံုျပဳၿပီးေတာ့ လွဴလိုက္လုိ႔ ရွိရင္ သူက ေျမေကာင္းမွာ စိုက္လိုက္ရတဲ့ သီးႏံွလိုပဲ။
အဆေပါင္းေျမာက္ျမားစြာရတယ္တဲ့။ အဲဒီ အက်ဳိးရႏုိင္ေစဖုိ႔ သံဃာကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ ရတယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သံဃာ့ဂုဏ္မွာ “အႏုတၱရံ ပုညေကၡတၱံ ေလာကႆ”တဲ့။
ကဲ၊ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ေလာကလူသားေတြ ဘယ္ဘာသာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒါနကို အသိအမွတ္ျပဳၾကတယ္ေနာ္။
ဘယ္ဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွိတယ္။သုိ႔ေသာ္ ဒါနကို အသိအမွတ္ျပဳလုိ႔ ဒါနလက္ခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ ကြာျခားသြားတယ္။ ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္ၾကတယ္။ႏုိင္ငံျခားက လူေတြလည္း
လုပ္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒါနေကာင္းမႈ ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ ျပဳတဲ့အခါမွာ ဒီ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တပည့္သာဝကေတြဟာ ေျမေကာင္းနဲ႔အလားတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သံဃာကို
ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ အလွဴရွင္ေတြဟာ အဆေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ အက်ဳိးေပးသြားတယ္။
ဒါက ေလာကလူသားေတြကာ လက္ေတြ႕အေနနဲ႔ေတာ့ မသိႏုိင္ဘူး။ နတ္ျပည္ေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့
အလြန္ကြာျခားသြားတယ္တဲ့။ကံကိုအမွီျပဳၿပီး အက်ဳိးခံစားၾကရတဲ့ နတ္ေတြ က်ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့သိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာမထြန္းကားခင္က နတ္ျပည္ေရာက္လာတဲ့
နတ္ေတြရယ္၊နတ္သား နတ္သမီးေတြရယ္၊ ဘုရားသာသနာ ပြင့္ၿပီးေတာ့မွ နတ္ျပည္ေရာက္လာတဲ့ နတ္သား၊နတ္သမီးေတြရယ္ အလြန္ကြာတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္ေနာ္။ ရုပ္ရည္ရူပကာ အရလည္း ကြာျခားတယ္။ သက္တမ္းလည္းပဲ သက္တမ္းရွည္ၾကာမႈ၊ က်န္းမာမႈေတြလည္း ကြာျခားတယ္။
စြမ္းရည္သတၱိေတြ ကြာျခားတယ္။ အဲဒါ ကြာျခားတာ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုရင္ ေျမေကာင္း၊ေရေကာင္းေပၚမွာ စိုက္ပ်ဳိးရသလိုပဲေပါ့။ ဒါကေတာ့ မွန္တယ္ေလ။ လူေတြမွာ ဒီအေျခအေနေကာင္းတဲ့ အေပၚမွာ
အလုပ္လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဒါမွန္တယ္၊ ေသခ်ာတယ္။
ေအး၊ အကယ္၍ သံဃာမရွိဘူးဆိုရင္ ဘယ္မွာေကာင္းမႈျပဳမလဲဆိုရင္ လမ္းေဘးေတာင္းစားတဲ့ သူေတာင္းစားပဲ လွဴစရာ ရွိတယ္ေနာ္။အဲ၊ သူေတာင္းစားပဲ လွဴစရာရွိတယ္။ ဟို မလွဴရဘူး ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။သူေတာင္းစားလည္း သူေတာင္းစား အတိုင္းအတာနဲ႔ အက်ဳိးေပးမွာပဲ။
ဘယ္သူ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လွဴပါ။ သုိ႔ေသာ္ တံု႔ျပန္လာတဲ့ အက်ဳိးရတာခ်င္းက မတူဘူး။စိုက္ပ်ဳိးတဲ့အခါမွာ
က်တ္တီးကုန္းေျမေပၚမွာ စိုက္တာနဲ႔ ေျမဩဇာေကာင္းတဲ့ ေျမေပၚမွာ၊ စိမ့္စမ္း ရွိတဲ့ေျမေပၚမွာ စိုက္တာနဲ႔ မတူဘူးေလ။ သီးႏံွေတြ ထြက္တာ ကြာတယ္။ အဲဒီလို မတူညီတာကိုေတာ့ လက္ခံရမွာပဲေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ လုိ႔ဆိုတာဒါ ကိုးကြယ္ၾကရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ
ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ တုိ႔တေတြ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္လာတယ္လုိ႔ ဆိုေပမယ့္လုိ႔၊ မိရိုးဖလာထက္ လြန္လာေအာင္လုပ္ဖုိ႔ သတိထားတတ္ဖုိ႔ အသိပညာ စဥ္းစားဉာဏ္ရွိဖုိ႔ လိုအပ္တယ္ေပါ့။ အမွတ္တမဲ့ မေနသင့္ဘူး၊ စဥ္းစားရမယ္။ ။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ

No comments:

Post a Comment